تبلیغات
cute-gallery - چهار نوع خریداران
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

چهار نوع خریداران
چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت 10:11 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست محمد ترابی | ( نظرات )
خریداران در گاهی جنبه‌ها با هم مفرق هستند . شما به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای باید بتوانید با تمام گونه‌های مفرق مشتریانی که با آنان مواجه می‌شوید به طریقی صحیح برخورد بکنید . آنچه که در این مقاله گفته می‌شود قطعی و نهایی نیست، چون ممکن است با افرادی مواجه شوید که در هیچ‌یک از گروه‌بندی‌های زیر نباشند، اما این مبنایی برای برنامه‌ریزی فراهم می‌سازد ممکن است برای اضافه کردن گروه‌هایی که شما مناسب می‌بینید، کمک کند.


طراحی فروشگاه اینترنتی

این مسائل فرق که در زیر ذکر شده‌اند، روش اندیشه اقطعا لی مشتری را نشان می‌دهند.
نوع ۱: (مطمئن- سرد)

نمی‌توان به فروشندگان اعتماد کرد. آنان مصمم هستند چیزی را به من بفروشند که نه آن را می‌خواهم نه به آن نیاز دارم؛ پس باید مقاوم و سرسخت باشم. بهترین دفاع در مساوی فروشندگان حمله است.
نوع ۲: (موافق – سرد)

نمی‌توان به فروشندگان اعتماد کرد. برای دفاع از خودم از آنان دوری می‌گزینم تا میزان امکان خودم را درگیر کار آنان نمی‌کنم.
نوع ۳: (موافق – گرم)

بسیاری از محصولات ی که من مسئول خرید آن‌ها هستم شبیه به هم هستند . چون بر این فرق ی نمی‌کند کدام‌یک را بخرم، ترجیح می‌دهم از فروشنده‌ای خریداری کنم که به او علاقه‌مندم و او هم به من علاقه دارد.
نوع ۴: (مطمئن – گرم)

من کالاهایی را می‌خرم که به من نشان داده‌شده‌اند و برای من و شرکت م مفید خواهند بود. من از فروشندگانی خرید می‌کنم که اثبات کنند می‌توانند، با ارائه کالاها خدمات با کیفیت بالا که دقیقا نیازهای مرا برآورده می‌سازد، به من یاری کنند.
چطور باب مذاکره برای فروش را با مشتریان نوع ۱ (مطمئن – سرد) باز بکنید ؟

• انتظار رفتار گرم را نداشته باشید.
• طرز برخورد بد آنان را بپذیرید و از توانایی حرفه‌ای به عنوان حفاظ استفاده بکنید .
• گفتگوی پراکنده را در حداقل مطلق نگه‌دارید.
• عبارات شروع را کوتاه بکنید و دقیقا در مورد مساله کار حرف بزنید.
• سعی نکنید با استفاده از آنچه این‌گونه افراد به عنوان کلک‌های فروشندگان می‌شناسند، زرنگی بکنید .
• وانمود بکنید که مجوز می‌دهید آنان هدایت جلسه را به عهده بگیرند، ولی کنترل بر مصاحبه را با گوش دادن دقیق، یادداشت‌برداری و طرح سوالات خلاصه، واقعی و بی‌پرده نشان دهید. چنین کارهایی در واقع به هدایت جلسه کمک می‌کند.
• استوار و مؤدب باشید ولی هرگز چاپلوس به نظر نیایید.
• خود را مطمئن، حرفه‌ای با خونسردی مصمم نشان دهید.
چگونه باب مذاکره برای فروش را با مشتریان نوع ۲ (موافق – سرد) باز بکنید ؟

• انتظار داشته باشید این افراد سرد و دور به نظر بیایند و این موضوع را درک بکنید که تا زمان جلب اعتماد آنان، شما به عنوان تهدیدی برای امنیتشان به حساب می‌آیید.
• خونسرد، حرفه‌ای و بدن عجله باشید.
• از روش‌های اعمال فشار بپرهیزید.
• در دقایق اولیه شروع یک مصاحبه خیلی حرف نزنید. بگذارید آنان خود، “شما را بررسی کنند” این عکس را با ظاهر مجلل، تعجیل تهاجمی بودن تیره نسازید.
• میزان کمی گفتگوی پراکنده توصیه می‌شود.
• انتظار نداشته باشید در اولین دیدار با این افراد چیزی به آنان بفروشید.
• خود را یک مشاور نشان دهید.
چگونه باب مذاکره برای فروش را با مشتریان نوع ۳ (موافق – گرم) باز بکنید ؟


نت وبکو

• انتظار برخورد گرمی را داشته باشید، اما بدانید که این افراد با تمام به گرمیرفت ار می‌کنند. گرمی برخورد آنان لزوما به این مفهوم نیست که شما فرد ویژه‌ای هستید.
• مجوز دهید آنان با صحبت‌های پراکنده حس را بیان کنند، اما جلسه را کنترل نمایید و مجوز ندهید آنان این واقعیت را فراموش کنند که شما به خاطر کار تجاری آنجا هستید.
• با توجه به اینکه این افراد رفیق دارند حس کنند که جزء گروهی منتخب می باشند ، در اولین فرصت ممکن به همکاری‌هایی که مجموعه شما بابقیه مجموعه ‌های مشهور و قابل قیاس با آنان داشته است اشاره بکنید .
• به آنان بگویید که دقیقا خواستار چگونه مذاکره‌ای هستند از عبارت به نقش خود آنان اشاره بکنید .
• بسیار آماده به خدمت و خشک نباشید در همان روز اول جلسه نمونه یا بروشور ارائه نکنید و زیاد از میزان یادداشت‌برداری نکنید. شروع جلسه را با گفتگوهای معمولی بگذرانید.
• را به عنوان دوستی که برای خرید به آنان پیشنهاد می‌کند نشان دهید.
چگونه باب مذاکره برای فروش را با مشتریان نوع ۴ (مطمئن – گرم) باز بکنید ؟
فروشگاه ساز

• انتظار خوشامدی حرفه‌ای صحیح را همراه با دست دادن محکم داشته باشید.
• بدون عجله روی صندلی بنشینید با بیرون آوردن مدارک – از عبارت یک دفتر یادداشت- آماده گفتگو باشید.
• حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید و بدانید که آنان انتظار دارند شما از مهارت‌های تجاری آنان مطلع باشید.
• عبارات شروع گفتگو شما باید طبیعی (نه ساختگی) کوتاه باشد و به روشنی نشان دهد که شما اطلاعات نسبتا جامعی در مورد شرکـت آن‌ها دارید.
• یک‌دنده و سرسخت نباشید: آنان مایلند شما انعطاف‌پذیر باشید تا بتوان راه‌حل مشترکی یافت که با عقاید اهدافشان متناسب باشد.
• را به عنوان حلال مشکلات ، با تجربه خلاق نشان دهید.

به وجود مستقل مشتری احترام بگذارید و دیدی دقیق داشته باشید که با چه نوع مشتری معلت ه می‌کنید. هر مشتری با دیگری فرق دارد و غلط تهدید ناکی است که با تمام آنان با یکشیوه برخورد بکنید .



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
feet issues شنبه 25 شهریور 1396 02:57 ق.ظ
I do not know whether it's just me or if everyone else encountering problems with your blog.
It looks like some of the text in your posts are running off the screen. Can somebody
else please comment and let me know if this is happening to them too?
This might be a problem with my web browser because I've had this happen before.
Cheers
laylatomb.weebly.com دوشنبه 23 مرداد 1396 06:53 ب.ظ
Excellent way of explaining, and pleasant paragraph to take facts regarding
my presentation focus, which i am going to present in academy.
How much does it cost to lengthen your legs? یکشنبه 15 مرداد 1396 09:05 ب.ظ
Hello! Someone in my Facebook group shared this site with
us so I came to take a look. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will
be tweeting this to my followers! Outstanding blog and terrific style and design.
نیاز خودرو سه شنبه 20 بهمن 1394 02:02 ب.ظ
با سلام
خدا قوت ....
ممنون از زحمات شما
امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت شما باشیم
به ما هم سری بزنید
خواهشمندم در صورتی كه براتون مقدوره سایت ما رو لینك كنید
به كمك شما جهت بهبود سایت نیاز داریم
عنوان : سایت نیاز خودرو
لینك : http://niazcar.ir
ممنون از لطف و بزرگیتون
گردنبند مرغ آمین شنبه 10 بهمن 1394 11:14 ق.ظ
با سلام

گردنبند مرغ آمین

از سریال محبوب و دیدنی شهرزاد

با جنس استیل عالی

طراحی بی نظیر و شگفت انگیز

گردنبندی زیبا با ظاهری متفاوت

نمادی از عشق و محبت، مناسب با هر سلیقه ای

جذاب ترین هدیه برای کسی که دوستش دارید

داکت بزرگنمایی تصویر موبایل پنجشنبه 8 بهمن 1394 10:31 ق.ظ
با سلام

داکت بزرگنمایی تصویر موبایل

محصولی کاربردی برای مشاهده فیلم، کلیپ، تصاویر و ... از روی موبایل در سایز بزرگ

کاهش خستگی و سوزش چشم در اثر نگاه کرن طولانی مدت به صفحه موبایل

قابل استفاده برای تمام گوشی های موبایل و تبلت ها

بدون نیاز به نصب نرم افزار و ...

بدون نیاز به برق و باطری

کیمیا چهارشنبه 7 بهمن 1394 02:10 ب.ظ
عزیزم تا حالا یه لیست جالب از متنوع ترین وبلاگ ها رو داشتی؟ می خوای ببینی؟ کافیه بهم سر بزنی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر